Rondetafelsessies

Platform 'Hybride werken'

6 juni 2023

vijf online sessies van 13.00 - 15.00 uur - september 2022 - juni 2023
Header image

Zestor organiseert samen met het Work Lab van de HvA het digitale ‘Platform Hybride Werken’. Dit leerplatform is een plek waar experts en hogescholen elkaar ontmoeten en van elkaar leren hoe je hybride werken succesvol invoert en vormgeeft. Zo leren hogescholen onder andere van elkaar wat belangrijke succesfactoren zijn en waar ze in welke fase op moeten letten tijdens de hybride transitie.

De rondetafelsessies

Het leerplatform 'Hybride werken' komt in een periode van negen maanden vijf keer digitaal bijeen tijdens de rondetafelsessies. Elke sessie duurt twee uur en heeft een eigen thema. Per thema worden ervaringen gedeeld en goede voorbeelden (good practices) opgehaald. Ook is er aandacht voor de nieuwste theoretische inzichten, gepresenteerd door het Work Lab. De thema’s en bijbehorende hoofdvragen worden samen met de deelnemers uitgewerkt en toegespitst op de praktijk van dat moment. 

Wat levert het op?

De inzichten, best practices, tools en contacten die tijdens de rondetafelsessies opgedaan worden, kunnen helpen om een versnelling te geven aan de hybride transitie binnen de hogeschool. Daarnaast wordt de opgedane kennis gedeeld met het veld en toegevoegd aan de Roadmap ‘Hybride werken’.

Wanneer

De rondetafelsessies vinden online plaats van 13.00 – 15.00 uur op de volgende data:

  • Dinsdag 27 september 2022: Het vormgeven van een visie, kaders en aanpak voor hybride werken
  • Dinsdag 22 november 2022: Medewerkers ‘verleiden’ tot het hybride werken voor behoud van sociale cohesie
  • Dinsdag 24 januari 2023 Sessie 3: Tooling en hybride skills. Van een ‘gereedschapskist’ naar een algemene aanpak
  • Dinsdag 28 maart 2023: Maken van afspraken binnen de teams en de coördinatie tussen de teams
  • Dinsdag 6 juni 2023: Nieuwe eisen aan leiderschap

Meer informatie en deelname

Ga naar het platform 'Hybride werken' voor meer informatie en de voorwaarden voor deelname.