Alle hogescholen investeren in de eerste jaren van de startende docent: de inductiefase. Uit onderzoek blijkt echter dat de arbeidsomstandigheden bij startende docenten onder druk staan, de investering per hogeschool in de inductiefase verschilt en ook de aanpak en kennis van begeleiding van startende docenten heel verschillend is. Zestor ondersteunt hogescholen bij het ontwikkelen en versterken van samenhangende en effectieve inductieprogramma’s voor startende docenten.
Onze activiteiten op dit thema:
Afgeronde activiteiten en publicaties
Zestor heeft in de afgelopen jaren verschillende activiteiten ondernomen rondom de begeleiding en ontwikkeling van startende docenten in het hbo. Hieronder volgt een overzicht.
Meer weten over deze onderwerpen?
Bekijk ook eens
25
Jun
13.00 - 15.00 uur
Online workshop
AI & ChatGPT voor recruitment
AI is niet meer weg te denken en de mogelijkhed
Begeleiding startende docenten in het hbo
Resultaten van een onderzoek naar mobiliteit en inductieprogramma's van startende docenten in het hbo.
Professionaliserings-wensen van docenten en de rol van de academie
Welke wensen hebben docenten ten aanzien van hun professionalisering? En hoe speelt de interne academie hierop...