- Home
- Kennisbank
- Samen sterk of nog meer werk
Samen sterk of nog meer werk
Over teamwerk in onderwijsteams
Meer informatie
Handreikingen voor de praktijk
Voor dit onderzoek zijn negen casestudies uitgevoerd binnen ‘onderwijsteams’ van docenten. Er is in kaart gebracht waarom er met teams wordt gewerkt, hoe dat wordt gedaan, hoe teams zich ontwikkelen, hoe leiderschap wordt ingezet en waar dat allemaal toe leidt. Dit is gecombineerd met inzichten uit wetenschappelijk onderzoek. Vanuit die inzichten worden handreikingen gegeven voor de praktijk.
Geen ‘one size fits all’-aanpak
Deze publicatie biedt handreikingen en geen ‘one size fits all’ aanpak voor effectief teamwerk. Teamwerk is veel te complex en bovendien zijn de contexten binnen hogescholen veel te divers voor een ‘one size fits all’ aanpak.
Geen ‘one size fits all’-aanpak
Deze publicatie biedt handreikingen en geen ‘one size fits all’ aanpak voor effectief teamwerk. Teamwerk is veel te complex en bovendien zijn de contexten binnen hogescholen veel te divers voor een ‘one size fits all’ aanpak.
Geen ‘one size fits all’-aanpak
Deze publicatie biedt handreikingen en geen ‘one size fits all’ aanpak voor effectief teamwerk. Teamwerk is veel te complex en bovendien zijn de contexten binnen hogescholen veel te divers voor een ‘one size fits all’ aanpak.
Geen ‘one size fits all’-aanpak
Deze publicatie biedt handreikingen en geen ‘one size fits all’ aanpak voor effectief teamwerk. Teamwerk is veel te complex en bovendien zijn de contexten binnen hogescholen veel te divers voor een ‘one size fits all’ aanpak.
Dit lees je in deze publicatie
- Waarom hogescholen werken met teams en op welke andere manieren ze werkzaamheden organiseren
- Wat de randvoorwaarden zijn voor effectief teamwerk en waarom die zo noodzakelijk zijn
- Hoe je diversiteit en talenten benut in je team en de problemen daarbij
- Het belang van de professionele dialoog om teams te begeleiden bij hun ontwikkeling
- Hoe leiderschap bij kan dragen aan effectief teamwerk
- Een beschrijving van vier van de negen cases uit dit onderzoek
Geen ‘one size fits all’-aanpak
Deze publicatie biedt handreikingen en geen ‘one size fits all’ aanpak voor effectief teamwerk. Teamwerk is veel te complex en bovendien zijn de contexten binnen hogescholen veel te divers voor een ‘one size fits all’ aanpak.
- Waarom hogescholen werken met teams en op welke andere manieren ze werkzaamheden organiseren
- Wat de randvoorwaarden zijn voor effectief teamwerk en waarom die zo noodzakelijk zijn
- Hoe je diversiteit en talenten benut in je team en de problemen daarbij
In elk hoofdstuk krijg je een toelichting hoe de theorie in de praktijk van die vier cases uitwerkt.
Ook aan de slag met teamwerk?
Bekijk ook eens
Intercultural Home Trainer
Hoe kun je je interculturele competenties versterken? NHL Stenden heeft hier een instrument voor ontwikkeld: d...
Programma werkwijze Nudging
Hoe kun je als hogeschool bijdragen aan meer kansengelijkheid? En wat kun je doen aan onbewuste vooroordelen t...